Onderwerpen

zaterdag 20 oktober 2012

Kringloopvondsten

Gisteren ging ik samen met mijn buurvrouw even naar de kringloopwinkel en oooh...
wat word ik daar toch gelukkig van!

Ik heb weer ware schatten gevonden; een houten lampenvoet, een kop en schotel, een gebloemd schaaltje, wat blikjes, een schilderijtje, een ketting voor de kerstboom, een papieren engeltje en een konijnenbeeldje (waar ik weer enigszins spijt van heb, maar ach... voor 50 cent...).

En dan de pronkstukken: 
Een porseleinen koffiepotje
Die verzamel ik, omdat wij altijd koffie verkeerd drinken en deze koffiepotjes moeilijk te vinden zijn.

Een doosje vol schattige houten kerstpoppetjes
Volgens mij zijn deze hangertjes niet heel oud, maar ik vind ze zo mooi. De paasversie van deze poppetjes had ik al, nu hangen dan ook met kerst deze gezellige hangertjes in onze boom of kersttak. Met dank aan mijn buurvrouw ;-)


Een paar doosjes vol Koziol ijskristallen
Haha, 2 van deze kristallen kosten in de Koziol shop euro 7,65 en ik heb er nu zo'n 75 voor minder dan dat. Dat vind ik alleen al leuk, maar ze zijn ook gewoon heel mooi. Je kunt de kristallen aan elkaar koppelen en met een zuignapje of lint ophangen.


Boek 'Dik Trom en zijn dorpsgenooten' uit de jaren '20/'30 met een prachtige kaft
Citaat van de eerste pagina:
Dik Trom was sedert den eersten April zijn laatste schooljaar ingegaan, en Jan Vos en Piet van Dril behoorden nog altijd tot zijn beste vrienden. Eigenlijk waren, op twee uitzonderingen na, alle menschen op het dorp zijn vrienden, zowel groote als kleine, want iedereen hield van hem en hij hield van iedereen.
Geweldig dat oud Nederlandsch!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

♥ Thank you for your message!