Onderwerpen

maandag 25 februari 2013

Lazy weekend


We hadden een fijn lui weekend (alweer... ;-)), zondag ben ik de deur niet eens uit geweest. Lekker warm binnen gebleven. Gelukkig vermaken Tijn en Nora zich altijd wel, ook binnen. Tijn en ik hebben lekker geknutseld en Bart heeft heerlijk gekookt voor ons.

Maar het wordt tijd voor actie, ik wil naar buiten! Bart en ik hebben dit weekend plannen gemaakt om de tuin aan te pakken, dat is nu nogal een saai en kaal geheel. Daar moet nog wat kleur in worden gebracht, dat past beter bij ons! Dus als het weer verbetert, zullen we de komende weekenden gaan besteden aan de tuin. Een aantal maanden geleden kocht ik een barok kuifbed via Marktplaats, deze ga ik in een vrolijk kleurtje schilderen en dan maken we er een bank van voor onder onze overkapping. Verder heb ik nog oude cementtegels die ik wil gebruiken in de tuin, er komt een schommeltje, een boom en heel veel kleurrijke bloemen. Ik hoop dat het net zo mooi wordt als ik in gedachten heb... Hebben jullie nog leuke tuinideeën?



23 opmerkingen:

  1. Och door jouw omschrijving van wat je allemaal zou willen krijg ik helemaal die lente/zomer vibe. Wat verlangen we er toch allemaal naar hè?! :D Leuke fotootjes heb je geplaatst, cute! Wat ik altijd leuk vind om buiten te hebben zijn veel kruiden voor in de meest heerlijke zomer pastasalades. Wij hebben hier een smal gevlochten ijzer matje aan de muur (je weet wel, die gevlochten in vierkantjes..) en ik heb daar allemaal zinken emmertjes met S haken aangehangen met kruiden erin.. Succes met uitwerken van jullie tuin! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk om de tuin te gaan pimpen/aanleggen/aanpassen !
    ideetjes. euh....
    zolang het maar kind vriendelijk is met schaduwplekjes .
    Zelf heb ik bijvoorbeeld geen echte bloemen. Ik vind het prachtig dat wel maar het is heel erg veel onderhoud en er komen bijen en wespen op af en dat is niet handig ivm onze katten.
    zucht..
    nu krijg ik ook zin om van alles te doen buiten haha
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ps. Leuke foto van Tijn !! mooie bruine kijkers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn je kindjes toch mooi!
    En je tuin klinkt heel mooi! Overkapping? Gaaf! (en handig met het nederlandse weerbeeld)
    Ik heb eigenlijk geen tips, want ik ben zelf ook niet echt tevreden met mijn tuin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij barok kuifbed had je me al...sorry ik zie alleen maar een heel vrolijk terras waar je heerlijk kunt luieren onder jullie overkapping en stond daar ook niet een grote tafel?
    En de rest van de tuin natuurlijk lekker kleurig en fleurig, maar dat laat ik helemaal aan jullie over. Ik ga wel in het kuifbed hangen met een goed boek of de flow! ;).
    Warme groetjes vanonder een dikke witte deken die hier in zuidlimburg ligt...pff...maar het gaat weer dooien :).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een barok kuifbed? Wat moet ik me daar bij voorstellen. Maar dat past vast zeker in een tuin :-) Ja, laat dat betere weer nu maar komen want de handjes kriebelen hier ook al om in de tuin te werken... of in de tuin zitten te haken, terwijl man werkt ;-) Mooie foto's van jou kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh, ik krijg zo ook zin om buiten aan de gang te gaan! Wij hebben maar een ienie mienie tuintje, maar toch kun je daar ook heel gezellig in het klein rommelen ;-)....
    Wat een lieve ballerina staat daar bij dat krukje! Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ikke gewonnen bij ingthings ? oops ik ga gelijk kijken :-) thanx voor de tip ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het klinkt erg leuk! Je hebt trouwens een erg leuke schrijfstijl en een leuke blog. Ik ben deze blog meteen gaan volgen via bloglovin. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je met de tuin bezig gaat! Dat lijkt mij ook erg leuk om te doen, helaas wonen we in een bovenwoning en moeten we het doen met een klein balkon. Ik kan je dus geen tips geven, maar ik wens je wel veel plezier met het plannen/bedenken/dromen en straks met de uitvoering ervan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie Blog♥ ik ga je dus ook volgen Liefs♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zie een heel gezellige tuin voor me.....*zucht* was het maar zomer.
    Wij hebben vorig jaar de achtertuin aangepakt, heel saai betegeld, maar ik ben er blij mee. We hebben laatst onze steigerhouten eetset naar buiten gesleept en daar zie ik ons van het zomer al lekker aan ontbijten. Ik wil een paar grote bloempotten met kleurrijke bloemen erin en wat leuke dingen voor aan de schutting. Laat die zomer maar komen!
    Ben erg benieuwd hoe jullie tuin eruit komt te zien.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ach ja die tuin. die is zooooo lelijk. maar omdat we nog altijd binnen bezig zijn is het er nog niet van gekomen. overkapping staat er al wel maar die is niet voor een heerlijke bank maar voor ons zeer uitgebreidde fietsen assortiment.ga me straks wel vergapen aan jouw foto´s.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk projectje staat je te wachten dan met de tuin. Ben erg benieuwd, het zal vast wel weer heel mooi worden. Een schommel is altijd leuk voor kinderen. lieve groet, pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vol met ideetjes dus. Ik zeg: kom maar op met die zon. Hier ook ideetjes. Vanwege de kleine overvlakte van de tuin wil ik verticaal gaan tuinieren. Zag ik ergens op pinterest dus daar ga ik mij eerst eens in verdiepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. o ik sluit me aan bij jouw goede tuin ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marieke,
    Ik heb je blog net ontdekt! Wat ben jij creatief en al die mooie kleuren: erg leuk! Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat klinkt goed!!! Lijkt me heerlijk om weer de tuin in te kunnen (zonder ijzig koude handen..) Ben erg nieuwsgierig naar hoe het gaat worden, hopelijk kan je snel beginnen.
    Wat leuk dat je een bed gaat ombouwen naar bankje, en de schommel en tegels... mooie kleurige bloemen - ik zie het al helemaal voor me!
    Het is iig al leuk om erover na te denken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk al die plannen. Volgens mij kriebelt er voorjaar bij jou =P Ehm, nog tips? Ik ga erover nadenken. (Alvast eentje; bij de kringloop kleurige potjes kopen, evt. om op te hangen aan de schutting, en daarin kruiden?)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bij ons hangen er ipv potjes oude blikjes aan de schutting (gewoon met een niettacker vastgeniet) met kruiden. Nou ja, nu dus met niks anders dan wat aarde, maar in mijn fantasie zie ik daar de mooie groene blaadjes alweer uitschieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mmm..fijn weekend! En wat een leuke tuinplannen!! Heb weinig toe te voegen, want heb zelf alleen een balkon; ik droom dus van een tuin, gewoon, het hebben van een tuin en hoe die er dan uit moet zien??? Pfff...eerst maar eens een tuin :-) Dus wie weet doe ik inspiratie op bij jou! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk he zo'n lui weekend. Doen wij ook graag. Ben heel benieuwd naar jullie tuinplannen.

    Groetjes Sot & Tof

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!