Onderwerpen

zondag 24 maart 2013

Nora's kamertje




Afgelopen week kreeg ik een prachtige gehaakte slinger in mijn brievenbus, die ik won bij De Haakzolder. Dankjewel Laura! De kleuren zijn ook zo mooi... Toen ik in huis rondliep om te kijken waar de slinger het best tot zijn recht zou komen, kwam ik op Nora's kamertje terecht. Hier hangt hij perfect, de slinger past erg goed bij het behang.

En ik dacht, het is misschien wel leuk om meteen wat van het kamertje van ons meisje te laten zien. Het is een kleine slaapkamer, maar wel een heel gezellige. De oude kasten zijn erfstukken, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze te schilderen. Dit zijn zo ongeveer de enige (donker)houten meubels in ons huis, maar ik vind ze prachtig zoals ze nu zijn.

Volgende keer een kleine binnenkijker in de kamer van Tijn!

29 opmerkingen:

  1. Een prachtig kamertje voor een prachtig klein meisje. Ik zie een paar dingetjes staat die in huize pollewop ook te vinden zijn, erg leuk :D

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er gezellig uit dit kamertje. De slinger past inderdaad perfect. Lijkt alsof deze bij het behang hoort.
    Ik vind het juist wel mooi staan, zo'n oude kast bij dat lief behang. Mooi contrast en helemaal eigen zo.

    Groetjes Sot & Tof

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er gezellig uit met al die vrolijke kleuren!!
    Super!

    Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige slinger en nee niet verven hoor het is een super gezellig geheel zo.
    Leuk even binnenkijken, dankjewel
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke slinger! Wat zal ze hier lekker slapen, mooi gedaan!

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi plekje gekozen.
    Echt een kamer voor een klein meisje.
    Nora zal later nog heel blij zijn met haar creatieve mama.

    Wat de kasten betreft,zit ik met een vergelijkbaar probleem, ik zie in alle woontijdschriften dat ze in lichte kleuren worden geverfd en dat oogt inderdaad vrolijker, maar ik kan maar niet aan onze antieke kasten beginnen.
    Onlangs heb ik iets geprobeerd met een oude bruine eiken stoel met bloemetjes erin gekerfd en een roos fluwelen zitje. Helemaal afgeschuurd, glanzend wit geverfd en een wit stofje met rode klaprozen erop gemaakt. Foto voor en na. En na zoveel werkuren zag ik de voor liever dan de na. Met dat idee in mijn achterhoofd, laat ik de kasten maar wijselijk zoals ze zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die slinger past perfect in je dochter haar kamertje! Prachtig en wat een leuk behang ook. Het kan me goed voorstellen dat je de kwast niet over dit kastje haalt. Mooie gedachte ook dat je het kastje in ere houdt. Ik vind hem heel erg mooi staan met al die prachtige spulletjes erbij. Dat konijnenlampje staat hier ook bij Fleur op de kamer, blijft schattig. Fijne werkweek, liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heel leuk uit, Nora's kamertje. Dat behang is geweldig, leuk inderdaad met dat slingertje!!
    Fijne week!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. <3 binnenkijken, dus laat maar komen die foto's!
    Leuke kamer heeft Nora, heel fris!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je dit met ons wilde delen en wat een leuk kamertje ook! Nora is er vast heel vaak te vinden, zo gezellig. Over die donkere kasten: als je ze zo nog mooi vindt dan moet je 't natuurlijk niet doen dat overschilderen. Ik heb een kast van mijn ouders die was ook donker eiken en ik was helemaal klaar met die tint. Omdat ik het ook weer zonde vond om 'm weg te doen is ie appeltjes groen geworden in krijtverf met nieuwe handvatten. Zó blij dat ik dat toen gedaan heb... :) Hele fijne nieuwe week alvast. Benieuwd naar het kamertje van Tijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellig kamertje! En ik ben niet zo van het donkere hout, maar bij deze kastjes vind ik het juist prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellig kamertje heeft je kleine meid! En die slinger heeft ook een erg mooi plekje gekregen.

    Groetjes en een fijne week!

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk lief kamertje heeft Nora en die slinger past inderdaad perfekt bij het mooie behang.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, wat een schattig kamertje! En ik vind die niet geschilderde kasten wel wat hebben! Past er mooi bij.

    Groetjes Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke blogjes weer zus! Complimenten! Tot gauw?! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik geef je gelijk dat je die kasten niet geschilderd hebt! Het geeft nu juist een mooie en originele uitstraling!
    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. NIET NIET schilderen please ?
    Wat een prachtig behang, heel fris !! en de slinger komt daar zeker tot zn recht.
    meubels schilderen, soms vind ik het ZO jammer omdat het origineel veel mooier is. (niet altijd) maar het kastje wat ik nu zie staan is eiken en gewoon mooi.
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een lief leuk kamertje. Goed van je dat je ze niet hebt geschilderd, het ziet er mooi uit als combo. Mijn oog ziet trouwens ook een gave retro kapstok. Leuwk! Ennuh het slingertje past perfect! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De slinger past perfect bij het behang inderdaad!! Heerlijk gezellige kamertje lijkt het mij! En ik vind kast juist ook mooi zoals hij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die slinger lijkt wel speciaal gemaakt voor Nora haar kamertje, past er pefect bij. Wat een heerlijk, fleurig kamertje heeft je kleine meid. Gezellig.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De slinger is al mooi maar zo in combinatie met het behang helemaal. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het past inderdaad mooi bij het behang. Leuk Lief! behang en een gezellig knus kamertje. Ben benieuwd naar de andere kinderkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het staat heel mooi in de kamer van je meisje! Het is voorbestemd!
    Ik begrijp je dilemma met de donkere oude kast. Ik zou het ook niet durven en vind het ook wel zonde.
    Maar met kleurige items, werkt het heel goed samen. Anders werd het een bontgekleurde hysterisch kamer als je de kast een fel kleurtje gaf, denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind t juist mooi dat je dat kastje niet geverfd hebt, dat geeft het iets heel eigens. Fijne kamer heeft je meisje, en ook ik zie wat dingetjes die ik /de meiden ook hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijk kamertje! En is dat een knuffel van 'Igam Ogam' op het aankleedkussen? Het doet me er in ieder geval erg aan denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nee, deze kast hoort niet geschilderd te worden.. zonde!
    Je ziet het zo wanneer een kast een verfbeurt nodig heeft en wanneer een kast hoort te blijven zoals hij is..
    Heel er leuk met het vrolijke behang!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuk kamertje! Heel lief en vrolijk! Ik kan niet wachten tot we klaar zijn met verbouwen. Dan komt er een vrolijk kleurtje in onze slaapkamer en kan ik ook een stoere kamer maken voor zoonlief!

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!