Onderwerpen

maandag 15 april 2013

Zuidenwindlelie



Om alvast een beetje in de oranjestemming te komen, foto's van de zuidenwindlelie ;-)

Ik hou van bloemen, maar ik heb niet zoveel met oranje... Toch wil ik de zuidenwindlelie vandaag in het zonnetje zetten, want deze bloem staat met gemak drie weken te pronken in huis. Dus als je deze bloemen vandaag in je vaas zet, staan ze met Koninginnedag nog mooi. Alleen af en toe het water even verversen.

Nu zag ik dat zuidenwindlelies er ook in het wit zijn, als ik deze vind bij de bloemist, neem ik ze zeker mee! Wit staat hier in huis toch nét wat beter, vind ik. Wat zijn jullie favoriete snijbloemen?

P.S. Ik zit op dit moment met het raam open te genieten van een merel-concert, prachtig! 

28 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Marieke! Wat een sterke bloem zeg. Ik hou over het algemeen van witte bloemen zoals tulpen, rozen, ranonkeltjes, waxbloemetjes en gipskruid maar een mooi veldboeket in lichte kleuren kan ik ook erg waarderen. Geniet van het weer, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oranje is ook niet mijn kleur. Bloemen met grote stampers hoef ik ook niet dat stuifmeel gaat bijna niet uit je kleding. Tulpen zijn leuk maar die groeien en ik vind dat al snel lastig...:-) Een gerbera vind ik het leukst !!.

    Fijne dag, liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie bloem! Ik houd van ranonkels en pioenrozen vind ik ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een andere benaming voor deze bloem is de Ornitogalum, of vogelbloem....ze is inderdaad erg mooi!
    Zelf vind ik de passiflora erg mooi.....en de reukerwt en het meiklokje zijn mijn favoriete geurende bloemen.....
    Maar als bloembindster vind ik alle bloemen eigenlijk heel erg mooi....
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook een aantal jaar in de bloemen gewerkt, wij noemde het ook wel : "bloemistenverdriet", omdat de klant niet meer terug kwam ( zo lang staan ze dus... hahaha... ) Mijn favo: pioenrozen, anemonen, ranonkels en ik ben ook erg dol op franse geraniums ( die zit ik ook gewoon binnen, doet net of het bloemen zijn! )
    Geniet van de zon en je bloemen!
    Greetz, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh, ik hou ook niet zo van oranje. maar deze vind ik wel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben gek van ranonkels maar koop eigenlijk altijd tulpen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trouwens, ik ben altijd wat jaloers op het overaanbod bij jullie in Nederland, en zo goedkoop!!

      Verwijderen
  8. Ik heb ze nog nooit gezien tot vandaag! Mooie bloemen! Ik hou van de kleur oranje, maar niet op kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ranonkels, zonder twijfel mijn favoriete bloem!
    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Reacties
    1. Trouwens wat een gave vaas zeg, al die kleuren mooi!!

      Verwijderen
  11. Oh wauw! Word dat ook niet 'bloemistenverdriet' genoemd?
    Ik kom die nooit tegen bij de bloemist of op de markt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ranonkeltjes en tulpen en vooral witte tulpen met takjes groen!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Ook helemaal mijn kleur haha,,,,,echt mooi vers uit de tuin vind ik pioenrozen.
    Maar eigenlijk hou ik van alle bloemen vooral wilde bloemen lelies en aronskelken daar doe je me geen plezier mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! Ik hou juist wel van oranje en andere felle kleuren (was je vast al opgevallen ;-)) Dahlia's, Anjers, ranonkels en nog wel meer vind ik leuk, als het maar een lekkere kleur heeft!
    Zal eens kijken of ze deze hier ook hebben, lekker lang genieten hou ik ook wel van :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige bloem! Ik ken deze helemaal niet :) Dus bedankt voor de tip ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och, dus ze heten wel zo. Ik blogde vorige week een theepot met wat blommekes en iemand had het ook al over die naam hoewel ik volgens mij bij de bloemenwinkel een andere naam zag staan. Hoe dan ook, ik vind het een heel mooi bloempje. Hij blijft ook heel lang staan hoewel op een gegeven moment het steeltje van het water heel slap wordt, haha. Fijne week! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie foto's én bloemen :) En drie weken is wel een hele lange tijd!
    Heb geen voorkeur voor bloemen, of ik ken de namen er niet voor ;) Kleurig, sterk en mooie vormen, dan ben ik blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ranonkels... en pioenrozen... alle voorjaarsbloemen hebben mijn voorkeur; anemoontjes, tulpen, blauwe druifjes (maar dat zijn geen snijbloemen hè?). Van deze had ik nog nooit gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat? 3 weken staan? dat is lang! ik hou van tulpen, blauwe druifjes in een glazenpot waardoor je de wortels ook kunt zien. fijne lente. groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een mooie bloem met een geweldig uithoudingsvermogen! Ik hou vooral van pioenrozen, ranonkels, fresia's en rozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Eigenlijk is het een hele mooie bloem en fijn dat ze het ook nog lang volhouden. Ik ben ook niet zo van oranje, het liefst heb ik witte snijbloemen. Ik vind gerbera's en tulpen prachtig.
    Lieve griet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hebt mij nu heel anders naar de bloem laten kijken! Normaal vind ik ze niet zo leuk, zelfs de witte niet. Maar je hebt er zo'n mooie foto's van gemaakt dat ik ze begint te waarderen.... ;-)

    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi! Oeh, mijn favoriet, mogen het er ook drie zijn? Dan zijn het toch wel ranonkels, anemoontjes en pioenrozen. Oh ja, daar word ik heel blij van :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. JOEHOE!!! Je hebt de LENTstyles giveaway op mijn blog gewonnen! Een cadeaubon ter waarde van 30 euro :-)

    Stuur je me even een mailtje?
    lisannevandeklift@hotmail.com

    Groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schitterende bloemen! Geniet ervan (wel 3 weken ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!