Onderwerpen

woensdag 22 mei 2013

Recept voor gevulde paprika met tonijn



Een tijdje terug wilde ik snel iets lekkers bereiden, maar ik had vrijwel niets in huis. Er lagen twee paprika's in de koelkast en ik had nog een blikje tonijn. Ei, ui en verse basilicum heb ik altijd en ik vond ook nog een pak croutons in de kast. Ik maakte gevulde paprika's met deze ingrediënten, eenvoudig en heel smakelijk!

Ingrediënten (2 personen)
2 paprika's (rood of geel)
 | 1 blikje tonijn in water (uitgelekt) | 1 ei | 1 ui | 100 gram croutons met tuinkruiden | basilicum naar smaak | 1 eetlepel olijfolie

Bereidingswijze
1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
2. Snijd de paprika's in de lengte doormidden en verwijder de zaadjes en zaadlijsten.
3. Snipper de ui.

4. Hak de basilicum in stukjes (bewaar nog wat blaadjes voor de garnering).
5. Klop het ei op in een kom tot het gaat schuimen.
6. Voeg de tonijn en ui, de gehakte basilicum, de croutons en de olijfolie toe.
7. Vul de vier halve paprika's met het mengsel en zet deze ± 20 minuten in de oven.


Ik serveerde de paprika met heerlijke farfalle, die Bart laatst mee bracht uit Rome en garneerde met wat blaadjes basilicum. Mmmmm....




Buon appetito!

16 opmerkingen:

  1. Dat klinkt echt enorm lekker! Die wil ik wel een keer proberen, bedankt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt heerlijk!
    grappig dat je zodoende tot een heerlijk en creatief recept komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar dat ziet er heerlijk uit!! Goede tip volgens mij, thanks!! :) Fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De ideale easy peasy gerecht met ingredienten die je altijd in je keukenkast staan. Ik vergeet soms hoe makkelijk koken kan zijn. De pastavlinders zijn bijna te mooi om op te eten:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foodiefoto! Het ziet er heerlijk uit. De pasta ziet er ook prachtig uit in die kleurtjes. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MMMM.... dat lijkt me erg lekker!!!
    En wat een leuke pasta zeg!! word je toch helemaal vrolijk van!

    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er heerlijk lekker uit zeker het proberen waard! En die pasta superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw dat ziet er heerlijk uit! Ik ga deze ook proberen! Het lijkt me een top combi en wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben gek op paprika! Lijkt me een heerlijk gerecht!!

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er lekker uit! Meteen je linkje gemaild naar mijn ventje, hij is de kok in huis, ik mag proeven en goedbevinden. En dit ziet er echt heel goed uit! Mmm! Bedankt voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mmmmmmmmmmm! Dat ziet er goed uit!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dank voor de tip om de paprika met tonijn te vullen, ga ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed idee! Ga ik ook eens maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk recept, dankje wel ik ga het eens proberen
    Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!