Onderwerpen

dinsdag 14 mei 2013

Wat is dit voor bloem?




Om onszelf een 'welkom thuis' gevoel te geven en het huis wat op te vrolijken met dit donkere weer, kocht ik dit gezellige boeketje bij de plaatselijke supermarkt. In de plastic verpakking zag ik niet precies hoe de bloemen eruit zagen, maar het boeket rook in elk geval aantrekkelijk.

Intussen staat het boeket hier in de vaas en het hele huis geurt heerlijk. Maar wat het nu voor bloemen zijn, weet ik nog steeds niet. De bloem is dieppaars en het blad voelt zacht aan, is wat krullerig en frisgroen.

Wie-o-wie weet wat dit is?

Ik ben erg benieuwd!

25 opmerkingen:

  1. Geen flauw idee, maar het ziet er wel gezellig uit. Welkom thuis :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stond het niet op de verpakking?
    Zou eigenlijk zeggen dat er vast iemand is die het weet maar ik ben het niet!
    Ziet er in ieder geval gezellig uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zijn ze inderdaad! Ze lijken een beetje op vossestaarten, die heb je ook in een lila/lichtblauwe kleur. Leuk je cottonballs! Liefs Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat het familie is van een Leeuwenbekje, hij lijkt er erg veel op.

    Mooi hoor!

    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt heel erg op Ridderspoor. Een prachtige lange bloem voor in een Engelse cottagetuin!
    Mooie kleuren, leuk los boeket waar je blij van wordt :-)

    Een kleurige groet
    Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen idee maar ze zijn heel mooi en wat is je interieur gezellig!!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb ze ook wel eens gehad in het roze maar wat het is....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dacht ook direct Ridderspoor. Prachtig dat diepe paars (en leuk interieur zo)!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze lijken inderdaad op ridderspoor, maar die ruiken (dacht ik) niet zo sterk ?
    Zijn het geen violieren ?

    ps leuke blog !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk!! Het zijn inderdaad violieren :-) Bedankt voor het oplossen van dit mysterie! xx

      Verwijderen
  10. ps dit is een link van een plaatje van een violier..Ik ben benieuwd of het klopt !


    https://www.google.nl/search?q=violieren&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Oj-TUeOtGunN0QXutYCwAQ&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1280&bih=709#imgrc=MA24wEdUqD5mpM%3A%3BalEz8qTsI37fMM%3Bhttp%253A%252F%252Fwobkeswereld.files.wordpress.com%252F2012%252F05%252F20120514-190540.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwobkeswereld.wordpress.com%252Ftag%252Fviolier%252F%3B480%3B480

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eeeehhh....het is de paarse heerlijk ruikende bloem ;)
    Geen idee, ik ben heel slecht in bloemennamen!
    Maar wat een mooi-tje is dit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ps 2 :)

    Sorry..verkeerde link !

    http://wobkeswereld.files.wordpress.com/2012/05/20120514-190540.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ridderspoor is het volgens mij niet, ik denk een leeuwenbekje. Hoe dan ook, mooie bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Violieren ik had er ook nog nooit van gehoord maar het staat gezellig !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou ook zeggen Ridderspoor, maar die ruiken dus niet zo? hmmm. Ze lijken er sprekend op ieg. Mooi en heerlijk klinkt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het fleurt je huis in ieder geval op... en dat hebben we allemaal nodig. Het weer was vorige week zo lekker, maar ik probeer het binnenshuis ook een beetje extra op te fleuren :)
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb geen idee, maar weet wel dat je een heel leuk huisje hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Marieke, dankjewel nog voor je leuke berichtje op mijn blog.
    Ik ging gelijk op jouw blog spieken en ik vind het super hier.
    Jij hebt er dus ook een volger bij!
    Liefs Marit (homemarit.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Violieren (lees ik hierboven hoor) had ik nog nooit van gehoord zelf, waar bloggen niet goed voor is :-)

    Over het boek: Ik heb er wel al wat mee gedaan, vind het handig, maar moet er nog wel echt mee aan de slag. Moet nog even de rust vinden om meer dingen uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, het zijn violieren! Heerlijk ruikende bloemen die je in allerlei kleuren krijgen, mooie bloemen hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze bloemen kende ik nog niet! Wel violen, maar violieren, klinkt wel poetisch :) En zo te lezen ruiken ze ook nog heerlijk.. als ik ze ooit eens tegen kom, vul ik er ook een vaasje mee!

    Groetjes, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik word altijd zooo blij van bloemetjes in huis! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Inderdaad een Violier! Ik heb ze ook graag in huis. Ruiken lekker en staan zo mooi. Ik vind dit plaatje van je woonkamer prachtig!!!

    Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!