Onderwerpen

donderdag 13 juni 2013

Een liefde voor bloempjes


Ooh, ik hou van bloempjes! Het allermeest van veldboeketten en bijzondere bloemen die eigenlijk helemaal niet bedoeld zijn om in een vaas te zetten. 

De standaard boeketten met veel blad en weinig bloem kunnen mij niet bekoren, maar gewoon wat bij elkaar geplukte bloemen uit de tuin, een veld of van langs de weg des te meer.

Dit boeketje bestaat uit bloemen van bodembedekkers, bieslook (staat prachtig en lang in de vaas) en akelei (staat helaas niet zo lang). 

Ik kan echt genieten van dit tafereeltje!

Vaasje van Lenneke Wispelwey via Buiten de Lijntjes, gehaakt kleedje van de kringloop.

31 opmerkingen:

  1. Prachtig, wat een mooie foto's! En ja, ik houd ook het meest van veldbloemen. Doet me meteen aan vroeger denken, toen ik madeliefjes en boterbloemen plukte voor mijn oma samen met mijn zus.

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik geniet digitaal met je mee. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, heel mooi. Vind vooral die laatste foto heel betoverend! Ben ook dol op dat soort bloempjes. Mijn moeder plukte altijd 2 grote boeketten voor ons tijdens een wandeling met mijn vader... :) Mooie donderdag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is ook een fijne herinnering... :) Ze plukte die dan voor haarzelf en een bos voor mij. Ik herinner me ook de beestjes die er dan soms in zaten, haha. Iets minder leuk. ;) Jij ook een mooi weekend alvast. X

      Verwijderen
  4. Helemaal mee eens, en wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een lief boeketje in een lief vaasje! mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, ik hou ook zo van "gewone" bloemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je foto's zijn ook wel weer prachtig hoor! Ik hou ook erg van lossige bloemetjes in vaasjes en luchtige boeketten. Dat vaasje, zo cute! Ga maar eens kijken op die site. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superlief plaatje.. ik hou er ook zo van!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi! Ik vind die wilde bloemen ook altijd veel mooier

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aaah, dat zijn de mooiste en puurste boeketjes! Zo zijn bloemen bedoeld...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Owwww, lenneke Wispelwey 'Home is where the heart is" vaas is zoooo geweldig!
    De bloempjes zijn fijn, ik vind het zo ook het leukst..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een mooie compositie! Heerlijke, zachte kleuren bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. aaaah, vaasje van Lenneke Wispelwey. Enjoy! Ook je bloemtjes hoor, maar vazen vergaan niet tenzij je het laat vallen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klein, maar fijn!!!! Mooie foto's weer hoor!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi vaasje! Ik heb de knoop van het hart... zo mooi gemaakt.

    Alvast fijn weekend!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh je foto's lijken wel ansichtkaarten. Mooi!

      Verwijderen
  16. mooi! kan me voorstellen dat je er van geniet, zou ik ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is genieten! Wat een schattig vaasje heb je zeg! Fijn weekend! Liefs x Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Erg mooi! Ik snap wat je bedoelt, met die boeketten. En dat vaasje is ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat gezellig!! Zelf hou ik ook het meest van veldboekjes. Leuk glaasje of vaasje... Kijkt gelijk zo schattig. Maar idd een super leuk vaasje.

    Fijn weekend en een lieve groet
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh, ik herken het helemaal, ik hou zo van bloemen, of een enkele in een schattig vaasje of een door mij zelf bij elkaar bedacht veldboeket.. ik kan er ook foto's van blijven maken.. heerlijk!

    Heb je ook een e-mailadres? Zou je iets willen vragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om zelf boeketjes te plukken en samen te stellen. Leuke vaas.

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kan ook zo genieten van kleine boeketjes! 's Ochtends bij het uitlaten van de hond pluk ik vaak bloemen in de berm, ik voel met net weer kind dan ;-). Prachtige compositie heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi hoi!
    Je hebt me op ideeën gebracht en heb je blog even gelinkt op de mijne ;).
    http://arjavangarderen.blogspot.nl/2013/06/een-zelf-geplukt-bloemetje-voor-jullie.html
    Liefs x Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat vaasje is leuk en deze bloemen staan er prachtig bij!

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!