Onderwerpen

donderdag 27 juni 2013

Kringloopvondsten (deel 3)

Weer een kleine greep uit mijn fijne collectie kringloopschatten ;-)

Een leuk oud ganzenbordspel op een houten plaat, zonder gansjes dat wel...
Met pionnen zal het ook wel lukken om het spel te spelen.
Nu alleen nog even de spelregels opzoeken.


Een mooie oude schaal, altijd handig op het aanrechtblad om troepjes op te gooien.
En in de kast staat deze schaal natuurlijk ook prachtig.



Dit blik is zo mooi van kleur!
Alleen zijn de ontbijtkoeken tegenwoordig misschien wat groter dan vroeger...
We moeten er eerst een flink stuk van eten, voordat de koek in het blik past.



Deze Venz blikjes hadden we vroeger thuis ook, we deden daar de hagelslag in.
Hagelslag werd toen verpakt in zakjes, als ik me niet vergis.
Ik vind ze prachtig! Het bord op de achtergrond vond ik eens bij de Albert Heijn.



P.S.: Ik heb nog een heel leuk blog gevonden wat ik jullie wil tippen; Miepisch.
Kijk maar eens op haar blog, Marieke maakt prachtige foto's!

19 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke vondsten weer. Ik vind die hagelslag blikjes echt über cute! En heel toevallig komt straks een klant een oud ganzenbordspel hier ophalen, staat hier al op tafel klaar. Grappig. Mooie donderdag verder! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blikvangers ;) En leuk, dat hagelslagblikje vond ik ook eens bij de kringloop en staat nu te pronken in onze keuken.

    Fijne dag nog, liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk, dat ganzenbord is natuurlijk al super om als decoratie neer te zetten. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk!! Vooral dat ganzenbord!! Veel plezier ermee!

    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gescoord! Ik ben dol op oude spelletjes en blikken doosjes!
    Ik was aan het doorklikken op je blog en kwam op je website met je eigen werk! Mooi werk en ook leuk om te zien wat je maakt:-). Ik las ook dat je op de GLE hebt gezeten. En heel toevallig zat ik dezelfde periode ook op die school. Alleen deed ik MultiMedia Het is een gek idee dat we elkaar ooit hebben gezien, lang lang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi bord!!!
    Leuk gestyled met die bloemetjes.
    En die hagelslag blikjes zijn ook super leuk ♥.

    Liefs x Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een zoete spulletjes heb je weet gescoord! Heelmerg leuk die blikjes en dat blad. Enne...zit vast in de naam Marieke dat jullie van die mooie foto's maken. Ik zal een kijkje op haar blog gaan nemen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moet DRINGEND eens een rondje kringwinkelen in Nederland......zulke toffe blikken vind je hier niet!
    Mooi hoor....
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent weer goed geslaagd, super, bedankt voor het tippen van de blog van Marieke, ben gelijk lid geworden, erg mooi blog!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw!!! Het peijnenburg blik staat hier ook. Enne heb nog wel wat echte jonge gansjes voor je haha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Whaaaaaaaaaaaaaa.... Je had mijn dansje moeten zien :)
    Wat een eer, je hebt me een glimlach bezorgd die waarschijnlijk niet snel verdwijnt. Dank je wel, heel erg lief!

    En wat een prachtige vondsten heb je steeds, de kringloopwinkel hier in het dorp heeft het steeds niet zo... maar, ik blijf volhouden. Blijft leuk om rond te neuzen.

    xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah, die Venz blikjes zag ik een tijd geleden ook bij de kringloop. Heb ze niet meegenomen....spijt!! Want ze zijn leuk! En die schaal vind ik ook erg mooi!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een goeie vondsten! Die blikjes zijn allemaal ook zo geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Aah die blikjes heb ik ook, ooit gevonden bij de kringloop. Blikjes zijn zo handig <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie vondsten. De blikken doen me denken aan mijn logeerpartijtjes vroeger bij mijn opa en oma. Vooral die Venz blikjes. Ik heb ook tijden zo'n ontbijtkoekblik gehad, daar paste een peynenburg ongesneden ontbijtkoek in, maar weet niet of dat nog bestaat. Over opa's en oma's gesproken: je hebt wat prachtigs gemaakt van de hoekkast. Nu ik dat zie durf ik t misschien ook aan met een vitrinekastje van mijn oma, dank voor de inspiratie. Fijn weekend! x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een supervondsten! Die blikjes van Venz hadden wij vroeger ook in de kast:) en wat is die schaal mooi!
    Alvast een fijne week,
    groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vooral die Venz blikjes zijn geweldig vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke vondsten ,stiekem beetje jaloers

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!