Onderwerpen

donderdag 30 januari 2014

Waxbloem

Afgelopen week zag ik een voor mij nog onbekende bloem bij de bloemiste. Zij vertelde mij dat het de Waxbloem was. Ik viel voor de charme van dit takje, de kleine bloemetjes en knopjes met de naaldachtige blaadjes.

Ik combineerde de Waxbloem met twee stelen Lisianthus; roze en groenwit. Heerlijk vind ik het om zo een eigen miniboeketje samen te stellen. Het wilde en natuurlijke van de Waxbloem contrasteert mooi met het romantische van de Lisianthus.




Ik geniet altijd enorm van bloemen, vooral als ik er mijn eigen draai aan kan geven. Meestal splits ik één boeket in meerdere kleine versies en zet ik deze op verschillende plekken in huis neer :-) 

Het vaasje is van Lenneke Wispelwey en het bord eronder komt uit de Trendig (limited edition) collectie 2013 van Ikea.

23 opmerkingen:

  1. heel mooi! Leuk om boeketjes in over meerdere vaasjes te verdelen. Doe ik ook graag. Je bloempjes matchen mooi bij je nagellak :)) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig bloempje en mooi gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi. Ik gebruik ze vaak samen met lisianthus en rozen in bloemstukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel schattig :) ik kende het zelf ook nog niet.
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je het mooi op de foto gezet! Het is echt een schattig bloemetje he? Ik ken het bloemetje al langer en zet een bosje daarvan ook wel eens verspreid over meerdere vaasjes. Je hebt altijd lang plezier van een bos is mijn ervaring. Fijn weekend alvast, Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief schattig klein boeketje met mooie kleurtje en een super nagellak ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Lieve bloemetjes, ik dacht eerst dat ik wax letterlijk moest nemen ;)
    [en ik krijg nu zo'n zin in de lente!]

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hm ook nooit van gehoord eigenlijk. Heel schattig bloempje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's!! Mooi! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's! Ik heb dat bloemetje laatst ook meegenomen. Wat een schatje.
    Fijn weekend vast,
    groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee, wat leuk, nog nooit van die lieve bloemetje gehoord! Ga ik ook eens naar op zoek. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die kende ik ook nog niet. Erg mooi vaasje bloemen zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie bloemetjes, nog nooit eerder van gehoord.
    En wat heb je mooie nagelak, zoals zovelen op IG zeiden haha.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaa die waxbloemen kocht ik ook een tijdje geleden, gewoon op de markt :) Mooi zijn ze! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bloemen houden van mensen ... mooi bloemetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto's Marieke. Het bloemetje kende ik nog niet bij naam, weer wat geleerd ;) Fijn weekend!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schattige bloempjes. Heel mooi. Ik ben ook gek op bloemen, hier staat altijd wat moois in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie foto's! Deze bloem kende ik nog niet, even onthouden als ik de volgende keer langs de bloemenzaak loop ;-) Fijn weekend! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een waanzinnig mooie foto's! Mijn complimenten...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel herkenbaar :-) En wat een schitterend bloemetje en mooi te combineren met vanalles!!

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ook nog nooit van gehoord, leuk! Wat liefjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb jaren in een bloemenwinkel gewerkt en wat wij vaak deden was de blaadjes van de waxflower (zo wordt het ook wel genoemd) tussen je vingers wrijven, je krijgt er een heel erg lekker zoet voor terug. Probeer het maar eens!

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!