Onderwerpen

zondag 10 augustus 2014

NORA'S NIEUWE KAMER ♥

We zijn hier in huis bezig met de grote slaapkamer-wissel-truc.
Tijn krijgt een nieuwe zolderkamer, deze zijn we zelf aan het bouwen.
Wandje (met deur) plaatsen en isoleren, elektriciteit leggen, bedmeubel bouwen en heel, héél veel schilderen.

Intussen is het nog een beetje rommelig;
Onze kamer is, na een make-over, in gebruik genomen door Nora. In deze kamer zit een grote inbouwkast, waar onze kleding nog ligt. Tijn slaapt momenteel in Nora's oude kamer, waar haar kleding nog ligt. Bart en ik slapen op Tijn zijn oude kamer waar zijn kledingkast nog staat. Als de kamer voor Tijn op zolder klaar is, kunnen we alles weer praktisch indelen, ik kijk er nu al naar uit!

De eerste kamer is in elk geval opgeleverd, Nora is erg gelukkig met het resultaat. En ik ook :-)
Kijk maar eens mee.








De ingelijste afbeelding 'Cat' is een eigen ontwerp en te koop in mijn shop.
Het houten muziekdoosje kreeg Nora van opa en oma voor haar verjaardag.
De hartjesslinger is van Return to Sender via Hema.

Het engeltje is een figuurlamp van Heico, deze kocht ik voor een prikkie via Marktplaats.
De rozen lamp vond ik al een tijdje geleden bij de kringloop.



Het behang vond ik bij Karwei. De muur aan de linkerkant was al roze.

Het bed kocht ik al meer dan een jaar geleden via Marktplaats, het was toen nog in de originele (bruine) staat. We wilden er een bank van maken, voor onder de overkapping in de tuin. Maar ik vond het toch te sierlijk/tuttig voor de tuin. Nu heeft het bed met een nieuwe kleur (Hemels van Histor) een perfecte plaats gekregen. Nora noemt het haar prinsessenbed. Het was wel een flinke klus om het bed op te knappen. Het hout was afgebladderd en kromgetrokken, maar daar is nu gelukkig niets meer van te zien!

De poster hadden we voorheen in de woonkamer staan, net zoals het melamine bordje. Beiden van Helen Dardik via psikhouvanjou.

 Het mandje vond ik bij Leen Bakker. Net zoals het roze, ronde tapijtje.

Het poppenbedje had Nora al, de poster is van Zilverblauw.
De tafel vond ik op Markplaats en kreeg een opknapbeurt, net zoals het stoeltje.
De raambekleding hing al in de kamer. Het behang verfde ik twee jaar geleden groen en nu weer wit.
Ik bekleedde twee schoenendoosjes met mooi inpakpapier, altijd handig voor kleine prulletjes.

We hebben weinig nieuwe spullen gekocht, maar veel hergebruikt.
Een metamorfose met een klein budget, precies waar ik van hou!

28 opmerkingen:

  1. Het ziet er geweldig uit!!
    Nora boft met zo'n creatieve mama :-)

    Fijne week
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk om binnen te kijken. Hevig fan van het bed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er gezellig uit..hebben jullie heel mooi gedaan.
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow het is zo mooi! Dat bed daar ben ik verliefd op zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooooooii!!! Idd, heerlijk om spulletjes gewoon op een andere plek te gebruiken en daardoor het budget laag te houden! Ons nieuwe huis is over een paar maandjes klaar en ben ook hard bezig te kijken/bedenken hoe ik dat zoveel mogelijk toe kan passen :-). Het bed is tof! Maar de rozenlamp....die is echt AMAZING! :-) Wat zal Nora blij zijn!!

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi mooi mooi! Ik ben ook volop bezig met een make-over voor de Zoon, mét behang van Karwei ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi!! Heel eg leuk gedaan, en wat een gouden vondsten! Uiteraard met herkenning:) hier pronkt ook een opgeduikeld bed uitde garage van schoonouders, wat een likje verf allemaal doet he.. Mooi ruim ook. Hier slibt het al weer snel dicht met speelgoed, grrr..

    Succes nog met markplaatsen en verbouwen!

    X Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het mooi geworden Marieke! Kan me voorstellen dat jullie kleine meisje zich een prinsesje voelt in dat prachtig opgeknapte bed. Ze boft toch echt met zo'n creatieve mama en groot gelijk om zoveel mogelijk op te knappen en low budget te houden. Ik ben nu al benieuwd naar Tijn zijn kamer en die van jullie. Prachtig gedaan! Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk kamertje zeg! Licht, roze, en leuke details! Wat meer kan een meisje zich wensen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lieve kamer is het geworden voor een lief klein meisje :-) Moest even goed lezen waar wie al zijn spullen heeft; is iedereen niet steeds op zoek naar zijn kleding?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi gedaan! Zo leuk dat je veel her gebruikt hebt en hebt opgeknapt, veel persoonlijker zo.
    Inderdaad een echt prinsessenbed :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WAUW. (meer heb ik eigenlijk niet over te zeggen)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooh wat een droom van een kamer! Wat zal ze er wijs mee zijn.
    Mooi geworden zeg.
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is het mooi geworden! Oh en dat bed... daar zal Nora wel heerlijk in slapen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een mooi kamertje zeg! En dat muziekdoosje is ook supermooi! Ze zal hier vast heerlijk slapen.. Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw wat een prachtige kamertje zeg!!!
    Heerlijk al die kleurtjes!
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw het is echt supermooi geworden!
    Helemaal leuk voor een meisjeskamer.
    En wat knap dat je zoveel hergebruikt en weer opknapt.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waaaauw een echte leuke meisjeskamer ;) en zo recycleren, chapeau x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk geworden! Heel gezellig en ik vind het tof wat je met die muren gedaan heb. En gave dingen van marktplaats/kringloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lange leven marktplaats en kringloop! Een geweldig mooie kamer geworden!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. In een woord prachtig!! En succes met de rest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie kamer! Die lamp past er echt goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Echt super leuk bedacht!! Heerlijk meisjesachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die laaaaaaamp! Prachtig! En het bed is al even prachtig..
    Ik zie dit voor het eerst, helemaal gemist :-(
    Wat een heerlijke meisjeskamer, lieflijk en fris..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een feestje voor je dochter! Echt prachtig. Leuk je blog te lezen. Grtjs, Marwijnans

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!