Onderwerpen

maandag 19 januari 2015

BEDROOM MAKE-OVER

De grote slaapkamer-wissel-truc begint op een einde te lopen. Het was een flinke klus. Nora verhuisde naar onze oude kamer. Het resultaat zie je hier. Tijn kreeg een gloednieuwe zolderkamer, deze is inmiddels ook af. We hebben alles zelf gedaan, met uitzondering van het aansluiten van de elektriciteit. Tijn is erg trots op op zijn domein, binnenkort zal ik foto's maken en laten zien. Nora's oude kamertje werd onze kleding- en werkkamer, ook hiervan volgen binnenkort de foto's.



Ik had voor de kinderkamers veel ideeën en het inrichten ging vanzelf. Maar voor onze eigen slaapkamer (Tijns oude kamer) vond ik het ineens heel moeilijk. Ik wist in elk geval dat het een lichte en frisse ruimte moest worden. Mét opvallende details, daar houden we van. Onze kamer zag er voorheen zo (even naar beneden scrollen) uit.

We hebben ervoor gekozen om spullen te gebruiken die we al hebben, aangevuld met enkele nieuwe accessoires. Goed voor het milieu en de portemonnee ;) Op dit moodboard zie je bijna allemaal dingen die wij al in huis hebben. Dat werd dus het uitgangspunt. Als ik het zo bekijk is veel van dit plaatje afkomstig van Ikea. De kast (uit de Trollsta serie) en staande lamp (Ikea PS Svarva) vond ik via Marktplaats. De vaas komt uit de limited edition Trendig 2013 serie, die bracht Bart voor me mee. Het plantenkasje is van de nieuwe Ikea PS serie en kreeg ik cadeau van mijn schoonmoeder. De spiegeltjes (Hönefoss) zijn ook van Ikea, deze hebben we nog niet, maar ik vind ze wel leuk in het plaatje passen.

De poster van Audrey Jeanne kocht ik een tijd terug bij PSikhouvanjou. De hanglamp van Leen Bakker (Marrakech) komt van onze oude slaapkamer. Ook ons bed komt daar vandaan. We gaan het nu waarschijnlijk zonder hoofdbord gebruiken.

De spullen zijn er dus, maar toen moest ik nog op zoek naar passend behang. Ik heb allerlei ideeën in mijn hoofd gehad en koos uiteindelijk voor twee prachtige behangetjes van Graham & Brown. Het behang met de geborduurde bloemen is Tapestry Rose en het witte links onderin heet Cyme.

Nu kan ik aan de slag om dit idee tot uitvoering te brengen. Ik heb er zin in!

We are working on a big bedroom make-over! Nora is sleeping in her new bedroom for a few months now, you can see it here (this room used to be our bedroom). Tijn got a brand new room at the attic, which I will show you very soon. Nora's old room became a walk in closet / study, I'm gonna take pictures of that soon too.

I had lots of ideas for the children's rooms, but lots of doubts about our bedroom. Now I finished my moodboard, I'm really happy with my plan. Hopefully I can get it to turn out the way I've created it in my head though...

The furniture and accessories we've collected through the years, most of it is from Ikea. The beautiful wallpaper is from Graham & Brown. The wallpaper with lovely embroidered texture is Tapestry Rose and the white one at the bottom left is called Cyme.

Next weeks I'll be busy making this idea real, I can't wait to see how it looks after it's done!


11 opmerkingen:

  1. Ik vind je oude slaapkamer al geweldig mooi. Wij willen dit jaar ook onze slaapkamer aanpakken maar ik vind het best moeilijk om te beslissen hoe en wat!! Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wordt vast heel gaaf!!
    Ook wij zijn weer in verschillende ruimtes bezig...maar dat is onderhand wel gewoon bij ons toch ;-)

    Fijne avond alvast
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oe, dat gaat geweldig worden!
    Wat is die foto van Nora met koptelefoon trouwens fantastisch ;-)!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er romantisch uit Marieke! Gaat heel gaaf worden! Trots op jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben zo benieuwd Marieke! Jou kennende wordt het vast prachtig en helemaal in jouw bijzondere eigen stijl. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw! Wat een fijn moodboard. Ik ben erg benieuwd naar de foto's van de nieuwe slaapkamers!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dit ziet er mooi uit!! Succes!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben erg benieuwd! En ben nog steeds verliefd op de Ikea-lamp. Mijn moeder probeert m steeds recht te zetten :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig moodboard! Ben benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zooooo veel goede ideeën, ik ben echt benieuwd naar het effect! Indien je nog muurdecoraties nodig heeft, bijvoorbeeld voor de kamer van Tijn, je kan even hier kijken... misschien een motiverende poster aan de wand over het bureau? groetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!